Beschrijving taken

Op deze pagina kan je lezen uit welke vrijwilligerstaken je allemaal kan kiezen en wat ze inhouden. De tijden geven aan wanneer de taak door vrijwilligers uitgevoerd wordt. Dit betekent overigens niet dat je die hele periode bezig bent, de vrijwilligersshifts worden per uur ingedeeld dus je kan zo lang helpen als je zelf wil.

Opbouw danszaal
Tijden: vrijdag 10:00 – 20:00
Overdag moet er veel gebeuren voordat de danszaal klaar is: spullen versjouwen, de dansvloer leggen, versiering ophangen… We hebben dus veel mensen nodig die die middag en avond! We zorgen dat er eten wordt besteld voor je, dus je hoeft geen honger te lijden :)

Opbouw slaapzaal
Tijden: vrijdag 21:00-22:00 en 23:00-01:00, zaterdag 21:00-22:00
In de grote slaapzaal kunnen we pas tussen 22.30 en 23 uur terecht, voor iedereen daar kan gaan slapen moeten er gangpaden worden gemarkeerd. Dit en andere taken horen bij de opbouw van de slaapzalen.

Welkomstbalie
Tijden: vrijdag 20:00 – 0:00, zaterdag 08:00 – 12:00 en 20:00 – 22:00, zondag 08:00 – 12:00
Bij de welkomstbalie ontvang je alle deelnemers en gasten en wijs je ze de weg naar de hal en slaapzaal. De teamcaptains voorzie je van de tassen met badges en informatie. Verder controleer je de badges van iedereen die binnenkomt gedurende je shift.

Infobalie
Tijden: vrijdag 21:00 – 01:00, zaterdag 08:00 – 01:00, zondag 08:00 – 17:00
Iedereen met vragen over het weekend komt naar de infobalie. Jij bent verantwoordelijk voor het netjes afhandelen van deze vragen, maar als je er niet uitkomt, kan je altijd iemand van de commissie inschakelen.

Wedstrijdleiding (liefst hele weekend of dag)
Tijden: zaterdag en zondag 08:00 – 17:00
De wedstrijdleiding coördineert de wedstrijd. Dit is een van de weinige taken waarbij ervaring en/of voldoende kennis nodig is om het tot een goed eind te brengen. Als je je wilt opgeven voor de taak van wedstrijdleiding of wedstrijdleiding assistent, laat ons dan ook weten wat je voorgaande ervaring is. Overigens zoeken we ook een assistent-wedstrijdleiding die geen ervaring hoeft te hebben voor wat nieuw bloed. Geef je dus vooral op als het je wat lijkt.

BAD managers
Tijden: zaterdag en zondag 08:30 – 17:00
Het bijhouden van de cijfers van de jury gebeurt met het systeem BAD (ook gebruikt op het afgelopen ETDS). Je zorgt dat dit alles soepel gebeurt: zijn alle juryleden ingelogd, komen de cijfers goed binnen, etc. We zoeken mensen met ervaring met dit syteem, maar ook zonder ervaring zodat meer mensen kunnen leren omgaan met BAD.

Startteam
Tijden: vrijdag en zaterdag 21:00 – 01:00, zaterdag en zondag 08:00 – 09:00
Het startteam zorgt voor de correcte administratieve start van het NTDS. Om zaterdagochtend zo min mogelijk uit te lopen dienen alle blinddate koppels correct geregistreerd te worden. Ook eventuele problemen met dansers en ruilen onderling zul jij zo goed mogelijk proberen af te handelen. Je bemant op vrijdagavond samen de wedstrijdbalie op het centrale podium. Op zaterdagavond is er waarschijnlijk minder werk te doen. Je kan dan tussendoor een dansje doen.

Je kan ook op zaterdag- of zondagochtend van 08:00 – 09:00 helpen met de laatste wijzigingen die die ochtend nog worden doorgegeven.

Floor manager
Tijden: zaterdag en zondag 08:45 tot 17:00
Tijdens de wedstrijd dansen de paren op de vloer en staan de volgende koppels al naast de vloer te wachten. De floor manager controleert de rugnummers van de paren die in de volgende heat moeten dansen, en communiceert dit naar de wedstrijdleiding, zodat de wedstrijd soepel kan verlopen.

Muziek (wedstrijd of avond/nacht)
Tijden: vrijdag 21:00 – 01:00 (dansavond), zaterdag en zondag 08:45 – 17:00 (wedstrijd), zaterdag 20:00 – 02:00 (feest)
Je bent verantwoordelijk voor het draaien van de muziek (van een door ons opgestelde playlist) tijdens de wedstrijd. Je zorgt voor de juiste lengte van de nummers en mooie fades. Ook tijdens de prijsuitreiking en tussendoor zorg je voor de muziek. Bij deze shift heb je de kans om steeds naar het dansen te kunnen kijken!
Of je wil juist ‘s avonds zorgen voor de muziek: altijd leuk om zelf wat plaatjes te kunnen draaien! Je zorgt als DJ voor een goede balans tussen de verschillende dansen en kan ook verzoeknummers draaien.

Badge checker
Tijden: vrijdag 20:00 – 23:00, zaterdag en zondag 09:00 – 21:00
Je zit (eventueel met iemand anders; je mag deze persoon er zelf bij vragen) bij de ingang van de danszaal en zorgt dat er alleen mensen met een badge binnen komen.

Nachtwacht
Tijden: vrijdag en zaterdagnacht 23:00 – 08:00
Je zit (eventueel met iemand anders; je mag deze persoon er zelf bij vragen) bij de ingang van een slaapzaal en bewaakt deze. Het gaat er dus vooral om dat je alleen mensen met een badge binnenlaat, dat je in de gaten houdt dat er geen gekke dingen gebeuren (met dronken mensen bijvoorbeeld).

Coördinator slaapzaal leeghalen
Tijden: zaterdag en zondag 07:00 – 9:00
Je coördineert het leeghalen van de grote slaapzaal en ziet er op toe dat alle bagage in de andere slaapzaal komt te liggen. Je zorgt dat de slaapzaal om 08.30 uur helemaal leeg is.

Ontbijt/lunch/avondeten
Tijden: zaterdag en zondag 07:15 – 09:15 en 11:45 – 14:00, zaterdag 17:45 – 20:00
Voor zowel de opzet van de verschillende maaltijden als het controleren en afstrepen van de badges hebben we mensen nodig op zaterdag en zondag.

Feest opbouw
Tijden: zaterdag 18:00 – 20:00
Voor het themafeest moet de zaal nog wat extra versierd worden op zaterdag. Je helpt mee met het opruimen van de zaal en het ophangen van allerlei leuke versieringen.

EHBO
Tijden: vrijdag 15:00 – zondag 20:00
Het hele weekend (ook ‘s nachts) hebben we EHBO’s nodig op oproepbasis in het geval dat iemand medische hulp nodig heeft. Mochten we je nodig hebben dan wordt dit omgeroepen door de presentator of word je wakker gemaakt. Bedenk wel dat als je achterwacht bent, je dit niet dronken kunt doen! Opgegeven kan alleen als je een EHBO/BHV diploma hebt, of (bijna) arts bent. Laat even weten wat bij jou van toepassing is in het inschrijfformulier.

Held
Tijden: vrijdag 20:00 – 01:00, zaterdag 08:30 – 0:00, zondag 08:30 – 17:00
Als held ben je verantwoordelijk voor het verzorgen van de andere vrijwilligers. Je geeft ze iets lekkers te eten en drinken. Optioneel: geef ze een aai over hun bol of knuffel als je ziet dat ze daar behoefte aan hebben. Je bent ook verantwoordelijk voor de netheid van het sanitair, de slaap- en danszaal en de kleedruimtes tijdens jouw dienst. Dus kijk goed om je heen: zie je een volle prullenbak, zorg ervoor dat hij dan geleegd wordt. Schoonmaakspullen staan bij de infobalie. Je hoeft als held niet 100% beschikbaar te zijn tijdens je shift: je kan prima tussendoor je wedstrijd dansen. Zorg er wel voor dat je het grootste gedeelte van de tijd oplet of je iets kan doen.

Opruimen zondagavond
Tijden: zondag 18:00 – 22:00
Na dit grote feest moet natuurlijk ook weer opgeruimd worden. Verdien eeuwige dankbaarheid van de commissie door te helpen met het opruimen van de zaal, de vloer uit elkaar te halen etc. We zorgen dat er eten wordt besteld voor je, dus je hoeft geen honger te lijden :)

Backup
Tijden: vrijdag 20:00 – zondag 18:00
Jij springt in als mensen hun shift zijn vergeten of op het laatste moment afgezegd hebben. Als dit het geval is zal je omgeroepen worden. In principe kan je dus voor alle taken ingezet worden! De kans dat je wordt opgroepen is echter niet heel groot.